imtiyazlı forum

Forum sitesi
 
AnasayfaTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 vücudumuz ve doğa olayları ile ilgili deneyler

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Kübra
Admin
avatar

Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 332
Rep Puanı Rep Puanı : 884
Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 14/04/10
Yaş Yaş : 25
Nerden Nerden : Tokat

MesajKonu: vücudumuz ve doğa olayları ile ilgili deneyler   Perş. Nis. 29 2010, 16:47

Nabyz Aty?laryny Görebiliyor musun?

Gerekli Malzemeler

Raptiye,Kibrit Çöpü

Uygulama

Ellerinizi avuç içiniz yukaryya bakacak ?ekilde düz bir zemine koyun ve bile?inizin iç tarafyny dikkatlice inceleyin. Bir hareket görebiliyor musunuz? Kibrit çöpünü ucundan ve tam ortasyndan dikkatlice raptiyeye batyryn. Kibritin raptiye üzerinde dik konumda olmasyna dikkat edin.Ellerinizi avuç içiniz yukaryya bakacak ?ekilde düz bir zemine koyun ve raptiyenin yuvarlak kysmyny bile?inizin üzerine yerle?tirin. Bir hareket görebiliyor musunuz? Kibritte bir hareket gözlemleyene kadar yapty?ynyz nabyz ölçeri bile?inizin üzerinde gezdirin. Ne gözlemliyorsunuz?
Çocuklardan ko?malaryny veya zyplamalaryny isteyin. Nabyz ölçeri tekrar kullanarak hareketini gözlemlemeye çaly?yn


Akci?erlerimiz Nasyl Çaly?yyor?

Gerekli Malzemeler

A?zy dar bir plastik ?i?e (Kola ?i?esi), ?i?enin a?zyna uygun boyutta delikli mantar typa, Y-borusu, iki adet büyük balon, Yp, (akci?er maketi)

Uygulama

Akci?er maketini kullanarak çocuklarla akci?erlerin vücudumuz için önemi, ba?lyca görevleri ve vücudumuzdaki yeri hakkynda konu?un. Çocuklara akci?er maketini incelemeleri için fyrsat verin.Çocuklardan kendi akci?erlerinin yerini göstermelerini ve derin nefes alyp vererek vücutlaryndaki de?i?ikli?i tarif etmelerini isteyin.Y-borusunun iki ucuna küçük balonlary geçirerek syky bir ?ekilde ba?layyn.Plastik ?i?enin altyny kesin. Y-borusunu, açykta kalan ucu yukary gelecek ?ekilde, ?i?enin altyndan geçirin. ?i?enin a?zyny mantar typa ile kapatyn.
Y-borusunun yukarydaki ucunu mantaryn içinden geçirerek dy?aryda byrakyn. Büyük balonu ikiye keserek ?i?enin alt tarafyna geçirin ve sykyca ba?layyn. ?i?enin altyna ba?lady?ynyz balonu çekip serbest byrakarak ?i?enin içindeki balonlarda meydana gelen hareketi inceleyin


Hangisi Daha Sycak ?

Gerekli Malzemeler

3 adet ka?yt / plastik bardak, 3 adet termometre, Bahçe topra?y , Kum, Su, Masa lambasy

Uygulama

Ka?yt bardaklaryn birini bahçe topra?y, ikincisini kum, üçüncüsünü ise su ile doldurun.
Her bir barda?yn içine birer termometre koyun. Termometreleri her barda?a 0,5 cm gömülecek ?ekilde yerle?tirin.(Termometrelerin her birinin yerle?tirilmeden önce ayny sycakly?y gösterdi?inden emin olun)
Masa lambasyny bardaklaryn 15 cm üzerine gelecek ?ekilde ayarlayyn ve yakyn
Be? dakika bekledikten sonra her bir bardaktaki sycakly?y ölçün ve ölçüm sonuçlarynyzy bir grafik yardymyyla sunun.

Gezegenler Hareket Eder mi?

Gerekli Malzemeler

Sary renkli bir balon, dokuz farkly renkte balon, Tebe?ir, Güne? Sistemi posteri

Uygulama

Güne? sistemi posterini inceleyin. Dünya’nyn, gezegenlerin ve Güne?’in konumu ve birbirlerine göre büyüklükleri hakkynda tarty?yn. Synyfta veya bahçede yere Güne?’i temsil eden bir küçük daire çizin. Bu dairenin etrafyna gezegenlerin yörüngelerini temsil eden dokuz ayry daire daha çizin. Çocuklarla beraber, gezegenlerin büyüklüklerini göz önünde bulundurarak farkly büyüklüklerde balonlar ?i?irin. En büyük balonun Güne?’i temsil eden sary balon olmasyna dikkat edin. Çocuklara balonlary da?ytyn. Güne?i temsil eden sary balonu ta?yyan çocu?u dairelerin merkezine yerle?tirin. Çocuklara temsil ettikleri gezegenleri söyleyin. Onlary yönlendirerek syrasy ile yere çizdi?iniz daireler üzerine yerle?tirin. Her bir dairenin bir yörüngeyi temsil etti?ini söyleyin. Gezegen resimlerini kesin ve balonlaryn üzerine yapy?tyryn. Çocuklardan bulunduklary yörüngeler üzerinde yava? yava? hareket etmelerini isteyin. Gezegenlerin yörüngelerinin dy?yna çykmadan Güne?’in etrafynda döndüklerini vurgulayyn. Çocuklardan Güne?’in etrafynda**bir tur döndükten sonra durmalaryny isteyin. Her gezegenin ayny zamanda kendi etrafynda da döndü?ünü belirtin. Çocuklardan yava?ça kendi etraflarynda dönerek güne?in çevresinde bir tur daha atmalaryny isteyin. Synyftaki her çocu?a etkinli?e katylmalary için bir ?ans tanyyyn.



Ses Nerden Geliyor ?


Gerekli Malzemeler

Sandalye, Göz ba?lamak için kuma? parçasy veya mendil

Uygulama

Gönüllü bir çocu?un gözlerini mendille ba?layarak synyfyn ortasynda bir sandalyeye oturtturun.Di?er çocuklaryn sandalye etrafynda bir daire olu?turacak biçimde oturmalaryny sa?layyn. Çocuklardan birine i?aret ederek ortada oturan arkada?ynyn ismini söylemesini isteyin. Ortada oturan çocu?un sesin nerden geldi?ini eliyle i?aret etmesini ve sesin kime ait oldu?unu tahmin etmesini isteyin. Etkinli?i istedi?iniz kadar tekrarlayyn. Etkinli?in ikinci bölümünde ortada oturan çocuktan bir kula?yny eliyle kapamasyny isteyin. Etkinli?i tekrarlayyn. Yki kulak ve tek kulak açykken elde edilen sonuçlary tabloya kaydederek kar?yla?tyryn.


Neden Yki Gözümüz Var ?

Gerekli Malzemeler

Pinpon topu, Soda ?i?esi, Faaliyet masasy

Uygulama

Bo? soda ?i?esini masa kenaryndan 15 cm içerde olacak ?ekilde masanyn üzerine yerle?tirin. Pinpon topunu ?i?enin üzerine koyun. Çocuklardan birini seçerek masadan 3 metre ileriye yürümesini isteyin. Seçti?iniz çocu?a yüzünü ?i?eye dönüp sol eliyle bir gözünü kapatarak masaya do?ru ilerlemesini söyleyin. Çocuktan ?i?enin yanyndan geçerken sa? elinin i?aret parma?y ile iterek pinpon topunu dü?ürmeyi denemesini isteyin. Sadece tek hamle yapma hakky oldu?unu ve masanyn yanynda durmamasy gerekti?ini belirtin. Çocuklarla sonuç hakkynda tarty?yn. Ayny süreci bir de sa? gözü kapatarak tekrarlatyn. Sonuç hakkynda konu?un. Ayny deneyi bu kez de iki göz açykken tekrarlayyn. Sonuçlary Kar?yla?tyrarak tarty?yn.


Yyldyrym Nasyl Olu?ur?

Gerekli Malzemeler

Plastik saply bir çelik tava, Plastik eldiven, Çelik bir çatal, Plastik bir ka?yt-naylon.

Uygulama

Naylon elbise torbasyny düz bir masanyn üzerine güzelce serip yapy?tyryn. Plastik eldivenlerinizi giyin. Synyfy olabildi?ince karartyn. Plastik saply metal tavayy sapyndan tutarak yaydy?ynyz naylonun üzerinde ileri geri sürtün. Di?er elinizle çataly tutun ve sivri uçlaryny yava?ça tavanyn içine (taban kysmynyn ortasyna do?ru) yakla?tyryn.Çatalyn ucuyla tavanyn arasyndaki bo?luk azaldy?ynda küçük bir kyvylcymyn tavayla çatal arasynda zyplady?yny göreceksiniz.( Oda ne kadar karanlyk olursa kyvylcymy o kadar net göreceksiniz)

------------------------------
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://imtiyazliforum.forumdizini.com
 
vücudumuz ve doğa olayları ile ilgili deneyler
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» EĞİTİCİ FİLMLER
» Dünya'nın En Korkunç Suçlusu
» If Clause Type 1 (1. Tip Şart Cümleleri)
» Denklem Kurma ve Problem Çözümü
» Vücudumuzda Hiç Ağrı Hissetmeseydik

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
imtiyazlı forum  :: OKUL ÖNCESİ :: Fen-matematik etkinlikleri-
Buraya geçin: