imtiyazlı forum

Forum sitesi
 
AnasayfaTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 Sınav kaygısı

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Kübra
Admin
avatar

Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 332
Rep Puanı Rep Puanı : 884
Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 14/04/10
Yaş Yaş : 26
Nerden Nerden : Tokat

MesajKonu: Sınav kaygısı   Cuma Mayıs 07 2010, 14:35

Yapilan arastirmalar göstermistir ki kaygi düzeyi yüksek ögrenciler , kaygi düzeyini iyi kontrol eden ögrencilere göre, daha az basarili olmaktadirlar.
Stres monotonluktan sikilan beynin verdigi tepkidir. Yada stres, fiziksel ve zihinsel olarak bizi zorlayan tehditler karsisinda beynin yeni alternatifler bulma çabasi sonucunda ortaya çikar.
Stres nedeniyle salgilanan adrenalin salgisi; düsünceyi bloke eder,sistemi kilitler ve beynin çalismasini engelleyerek düsünce akisini durdurur. Stres gerginlige neden olur gerginlik ise damarlarda daralmaya sebep oldugu için hücrelere giden kan miktarinda azalma olur. Damarlarin daralmasi hücrelerin yetersiz beslenmesi ve adrenalin salgisinin artmasi demektir.
Orta düzeyli bir kaygi ögrenci için gereklidir. Bu oranda kaygi, ayni zamanda ögrencinin çalisabilmesi için gerekli bir esin kaynagidir. Kayginin asirisi ise zararlidir.
Kaygi kendine çok çalisan ögrenciler (kendine güvenen ) ile , hiç çalismayan (sinavdan hiçbir beklentisi olmayan) ögrenciler için etkisi pek azdir. Kaygi genellikle orta derecedeki ögrencilerde etkilidir.

Kaygiya neden olan çarpik düsünceler
1-Siyah-beyaz düsünme: (ya sinavi kazanirim yada hayatim mahvolur.)
2-Asiri genelleme: Bu denememde kötü geçti, ben zaten hiçbir seyi basaramadim ki!
3-Sonuçlari asiri abartma: Bu sinav hayatimin dönüm noktasi, baskalarinin kazanamama hakki var ama benim yok !
4-Hemen bir sonuca varma: Denemelerde hep su konudan soru geliyor ve ben onlari yapamiyorum. Gerçek sinavda da gelirse yapamam.

Kayginin Nedenleri
1-Kendinize koydugunuz hedefler ile potansiyeliniz arasindaki fark ne kadar fazlaysa kayginizda o kadar fazla olur. Sinava yaklastigimiz su günlerde, belirlediginiz hedeften (yüksek) ne kadar uzak oldugunuzu görerek ümitsizlige düsebilirsiniz. O zaman kendinize makul hedefler belirlemeniz gerekir.
2-Ögrencinin kendine duydugu güven eksikligi kaygiya neden olur. Kayginin en önemli nedenlerinden biri, ögrencinin kendine duydugu güvensizliktir. Güvensizligi meydana getiren en büyük etken ise aile ve yakin çevrenin tutumlaridir. Türkiye de küçük yastaki çocuklara ciddi sorumluluklarin verilmemesi ve koruyucu aile rolünün oynanmasi, çocuklarin kendine güvenlerini kaybetmelerinin ana nedenidir. Örnegin 12 yasindaki bir çocuk 100 bin den fazla olumsuz ifadeye maruz kalmaktadir. Yine ögrencinin karnesine ailesi tarafindan bakildiginda 10 ders içerisinde iki tane zayifa dikkat çekilirken, 8 tane iyi not görmemezlikten gelinir. Bu durumlara maruz kalan ögrencinin güven duygusunu gelistirmesi de mümkün degildir.
3-Sinava yüklenen misyon, kaygiya neden olur. Basarinin tek adresi olarak sinavin görülmesi, baska alternatifllere yer verilmemesi kaygi nedenidir. Sinavi tek çikis yolu olarak görmek ve sadece istediginiz sonuca kilitlenmek kaygiya neden olur.
4-Simdiden ziyade gelecegi düsünmek (olumsuz olarak) kaygiya neden olur. Ögrencinin devamli olarak geçmisteki basarisizliklarini düsünmesi ve gelecekte basa gelmesini düsündügü kötü sonuçlara kilitlenmesi ve kisinin kendi kendine felaket tellalligi yapmasi kaygiyi dogurur.
5-Yakin çevrenin beklentileri kaygiya neden olur. Özellikle ailelerin, kendilerinin gerçeklestiremediklerini çocuklarinin gerçeklestirmesini istemeleri; arkadas çevresi ve ögretmenlerin yüksek beklentileri ögrencide “ya basaramazsam ne derler” düsüncesini dogurur, bu da kaygiya neden olur.
6-Bazi besinler de kaygiya neden olur. Bunlar sinir sistemini ya dogrudan yada sinirsel duyarliligi artirarak strese neden olurlar. Bu besinlerin basinda kafein gelir.(çay,cola,çikolata,vs)bunlarin fazla tüketimi kaygi, sinirlilik,konsantre olamama, yüksek düzeyde uyanikliga yol açar.
Ayrica B ve C vitamin komplekslerinin eksikligi de kaygiya neden olur. Kaygili anlarda sinir sisteminin ve iç salgi bezlerinin düzenli çalisabilmesi için bazi vitaminlere ihtiyaç vardir. Bunlar C ve B kompleks vitaminleridir. Bunlarin eksikligi kaygi reaksiyonlari ve uykusuzluga neden olur. B vitamini eksikligine yol açan en önemli faktör rafine beyaz sekerdir.
7-Belirsizlik, sürprizle karsilasma endisesi genetik egilim de kaygiya neden olur.


Kaygiyi Önlemek (Yada En Aza Indirmek) Için Su Hususlara Dikkat Etmelisiniz
1-Sikintilarinizi paylasacak insanlarla beraber olun. Çevresine pozitif enerji yayan insanlarla beraber olmak sizi kaygilarinizdan uzaklastirir. Sürekli karamsar konusup felaket tellalligi yapan kisilerle beraber olursaniz, kaygilarinizin artmasi için davetiye çikarmis olursunuz.
2-Sizi stresten uzaklastiracak sosyal aktivitelere zaman ayirin. (gezin, kitap okuyun , resim yapin vs.)Einstein keman çalarak; churchill ise resim yaparak stresten uzaklasirdi.
3-Gelecegi(sinavi) düsünmeyin. Ani yasayin. Sinavi düsüneceginize sizi sinavda basarili kilacak çalismalar yapin. Sinav sonunda yasamayi düsündügünüz üzüntü ve sevinçleri sinav sonrasina birakin. Sinavdan korkmak resimde ki yilandan korkmak gibidir. Resimdeki yilandan canliymis gibi korkarsaniz, ona sahip olmadigi gücü kendi elinizle vermis olursunuz. sinavdan korkarsaniz ona sahip olmadigi gücü kendi elinizle vermis olursunuz. Geçmisin elemleriyle müteellim olmak ve dogmamis gelecekle mesgul olmak size bugünü kaybettirir.
4-Kaygiyi ortadan kaldirmak için kaygiya neden olan düsünce tarzini degistirin. Kendinize olumlu telkinlerde bulunun. Kendinize alternatif düsünceler üretin; simdi böyle düsünmem için herhangi bir sebep var mi ? Bu düsünce bana ne kazandiriyor. Daha olumlu nasil düsünebilirim. Sizde kaygiya neden olan düsünceler akliniza geldiginde “AMA” baglacini kullanin (Bu sinavim kötü geçti ama, bir sonraki sinavda ayni hatalari tekrarlamayacagim.)
5-Kaygiyi sinavdan önce yasayarak, kaygiya kendinizi denetletin ki sinavda ayni kaygilari yasamayasiniz. Bunun için deneme sinavlarina, gerçek sinava giriyormus gibi girin. Böylece sinav sirasinda, bu gibi sinavlara defalarca girdiginizi düsünerek, kaygilarinizdan kurtulacaksiniz. Bu islem kayginizi olumlu bir heyecana dönüstürecektir.
6-Geçmisteki basarilarinizi düsünün. Bu basarilarinizi düsünerek; “demek ki yapabiliyormusum “diyeceksiniz. Geçmisteki sevinçli ve mutlu aninizi hatirlayarak o duygularin aynisini kaygili aniniza aktarin.
7-Canli, renkli, heyecanli, coskulu, bir hayat yasayin; bu da ancak çevresine pozitif enerji yayan insanlarla beraber olmakla olur.
8-Kayginin kimyasini yasayan bedene gevsemenin kimyasini yasatin. Bunu ancak dogru nefes alip vermekle yapabilirsiniz. Nefesinizi, aldigimiz sürenin iki kati kadar bir süre içinizde tutun ve aldiginiz sürenin yarisi kadar zamanda disari verin. Bu islemi her gün tekrarlayin.
9-Sinav kaygisinin, sizde olusturdugu negatif enerjiden, suyla ve toprakla temas ederek kurtulun. Böyle zamanlarda elinizi, yüzünüzü, kollarinizi ve ayaklarinizi ya yikayin veya toprakla temas ettirin. Bu islem içinizdeki negatif enerjnin bosalmasini saglayacaktir.
10-Fiziksel egzersizler yapin. Bu egzersizler, adrenalinin tükenmesini ve seratonin üretilmesini saglar.
11-Yenilen, içilen besinlere, uyku düzenine ve fiziksel kosullara dikkat edin , son haftalar da uyku düzeninizi bozmayin, kendinize sürpriz yasatmayin.
12-Sinavi yasamin ve ögrenmenin bir parçasi olarak görün. Sinavi ölüm kalim meselesi olarak algilamayin. Sinav basarisizligi bir felâket degildir. Sinavdan sonra dünya yine dönecek, günes yine dogacak.
13-Kendinizi baskalariyla karsilastirmayin. Aile ve yakin çevrenizin de karsilastirmasina izin vermeyin. Sizin rakiplerinizden hiçbir farkiniz yok. Siz çalistiniz elinizden geleni yaptiniz; çalisan ögrenci kendine güvenmeli.
Bilgi insani kuskudan, iyilik aci çekmekten, kararli olmakta korkudan kurtarir.(KONFÜÇYUS).
14-Sinava çevrenizin beklentilerini yerine getirmek için girmiyorsunuz. Sinavi hedeflerinizi gerçeklestirmek için bir araç olarak görmelisiniz. Sinav sizin için asla bir amaç olmamalidir.
15-Çevrenizdekilerin sizde kaygi uyandiran cümlelerine engel olmaya çalisin.

Kayginin faydasi yoksa zihninizi isgal edecek yeri de yok

------------------------------
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://imtiyazliforum.forumdizini.com
 
Sınav kaygısı
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
imtiyazlı forum  :: KÜLTÜR, SANAT, MODA :: Kişisel Gelişim-
Buraya geçin: